mandag 9. februar 2009

Nordmenn på ferie

Hallo! Nå er det lenge siden sist. Vi er så fryktelig opptatt at det blir nesten ikke tid til å skrive blogg. Hm.. Eller vi har blitt så bedagelig anlagt.. Vi har det fint. Siden sist så har vi blitt bedre kjent med Koh Maks trivelige bar. Vi har feiret min bursdag og vi har vært en tur på naboøya, Koh Kood. På bursdagen hadde Fredrik og Geir flere overaskelser på gang. Jeg ble vekket med korsang og frokost. Så kom Koh Maks eneste og skranglete taxi og hentet oss. Så var det kokkekurs for meg. Det var en utrolig spennede opplevelse med verdens søteste og sikkert flinkeste thai kokk som skulle lære meg og lage thaimat. Geir er fortsatt sikker på at min mat var den beste han har smakt til nå. Men den ble selvsagt laget under idiotsikker veiledning. På kvelden spiste vi hos Mong som vi så ofte gjør, da hun nest etter meg er den beste og billigste kokken på øya. Ved siden av Mong ligger denne baren til Steve og Alex som vi trives så godt i. Fredrik og Geir hadde ordnet med bursdagskake her, og servering til alle gjestene. Flott hjertekake med blomster på. På onsdag dro vi til Koh Kood som er en øy i nærheten. Den er faktisk enda fredligere enn Koh Mak, og har fantastisk fine strender og krystallklart turkis vann. Vi fikk et tips om en strand der som lå helt for seg selv. Vi leide moped og gikk så ti min gjennom jungelen, og kom frem til den vakreste stranden jeg noen gang har sett. Og her var det ingen. Etter en stund kom det noen thailandske menn og skulte på oss med gevær på ryggen. Vi smilte så brett vi kunne og hilste på beste thai vis, og da fikk vi kokosnøtt til lunsj i stedet for en kule i panna. Vet jo ikke helt om det var faranger de jaktet på da. Nå er vi tilbake på øya vår, og det er i grunnen veldig godt ettersom vi føler oss riktig så hjemme her. I dag er det fullmåne fest i baren og da vanker det nok en sjokoladeshake eller Shirley Temple på Fredrik, og kanskje en Singha på oss. Vi har spilt 864 runder med stigespill, nesten like mange ganger med ludo, og nå har vi begynt med sjakk. For ikke å glemme det interessante kortspillet krig som det faktisk ikke går an å bli lei av. Ta med Yatzi, dere som kommer...Forøvrig er det vel rundt 30 grader hele døgnet, og 28 grader i vannet. Vi savner ikke snømåking og slaps, men jeg kunne gitt mye for en skive grovbrød. Nytt webgalleri kommer veldig snart. Fredrik, Geir og Hanne

3 kommentarer:

  1. Høres ut som dere har det ganske fantastisk.
    Jeg sitter på kontoret og ser ut på stadig større mengder snø som daler ned fra oven, og kjenner at jeg er ganske klar for litt sol og varme snart selv. Reiser til Vietnam for å treffe Martin 23 februar. Kos dere med familiebesøk og vissheten om at all den snøen som dekker bilen dere forhåpentligvis er borte når dere kommer hjem igjen.

    Husk å hilse lillebror/onkel/svoger så mye fra meg.

    Hilsen Mette i det kalde nord :-)

    SvarSlett
  2. Hej hoppas ni har det bra och solar o badar.............. själv så skottar vi snö och fryser.
    skriver mer sen nu när jag hittade hit, många kramar från axel,nina o jesper

    SvarSlett
  3. här är min email glömde skriva in den mvh jeppe

    jesper.granat@bredband.net

    SvarSlett